Brev:
Trivsel og mad
21. december 2013
Alder:
4 mdr.
Trivsel og mad
Hej Helen.
Tak for dit tidligere svar.
Vi har afprøvet lidt af hvert for at få vores datter til at sove mere sammenhængende her om dagen. Du skriver bl.a at jeg kunne forsøge at amme hende om dagen i dobbelsengen og på den måde måske holde hende sovende længere tid end de 45 min. Desværre falder hun aldrig i søvn ved amningen her om dagen som hun gjorde som spæd. Jeg har forsøgt med redrullede gardine osv. uden held.
Vi har forsøgt at holde hende sovende ved at trille med vognen når hun vågner efter de 45 min. Det lykkes nogle gange, men ofte er vi stadig oppe på 4 lure dagligt.
Vi har pga. Den 4 lur kunne trække hende lidt længere tid i den anden ende og hun sover nu mellem 19.30-20.00. Hun er stadig svær at trække, men det går lidt bedre :-) Hun står næste morgen mellem 6-7.
Jeg fik måske ikke helt beskrevet hvordan humør og trivsel gennerelt er. Syntes hun "kalder" på os efter kort tid vist hun ligger for sig selv. Hun er svær at stille tilfreds. Ofte er hun pyldret kort tid efter hun har sovet. Kan ligge selv kortere tid af gangen, men oftes er vi sammen med hende hele tiden for at undgå brok. Når hun engang imellem tager en længere lur vågner hun op med godt humør og overskud. Vi kan ikke finde ud af om vi skal vende os til at sådan er hun bare eller om vi kan kæmpe for en rytme hun (måske) kunne trives bedre med?
Hun får nu et par tsk. Grød til middag og vand af en lille kop. meget ryger ud, men hun er nysgerrig omkring det og åbner munden når skeen kommer. Vi håber det på længere sigt kan hjælpe på rytmen.
Jeg er stadig glad for at amme, men er også ved at være lidt træt af aldrig kan være adskilt fra hende mere end få timer af gangen. Vi har forsøgt flere gange at tilbyde hende en sutteflaske (3 forskellige) Både med MME og MM. Hun vil gerne have sutteflasken i munden, men mangler den sutteteknik det kræver. Jeg kan være i tvivl om det nogensinde vil lykkes. Er din erfaring at det bliver nemmere/svære med aldren? Hun bliver 5 mdr. Her i starten af Januar. Er der nogle sutteflasker der er bedre end andre til lige netop fra "bryst til flaske"?
Mange hilsner
Helle