Trivsel og mad

21. december 2013

Alder:
4 mdr.

Trivsel og mad

Hej Helen.

Tak for dit tidligere svar.

Vi har afprøvet lidt af hvert for at få vores datter til at sove mere sammenhængende her om dagen. Du skriver bl.a at jeg kunne forsøge at amme hende om dagen i dobbelsengen og på den måde måske holde hende sovende længere tid end de 45 min. Desværre falder hun aldrig i søvn ved amningen her om dagen som hun gjorde som spæd. Jeg har forsøgt med redrullede gardine osv. uden held.

Vi har forsøgt at holde hende sovende ved at trille med vognen når hun vågner efter de 45 min. Det lykkes nogle gange, men ofte er vi stadig oppe på 4 lure dagligt.

Vi har pga. Den 4 lur kunne trække hende lidt længere tid i den anden ende og hun sover nu mellem 19.30-20.00. Hun er stadig svær at trække, men det går lidt bedre :-) Hun står næste morgen mellem 6-7.

Jeg fik måske ikke helt beskrevet hvordan humør og trivsel gennerelt er. Syntes hun "kalder" på os efter kort tid vist hun ligger for sig selv. Hun er svær at stille tilfreds. Ofte er hun pyldret kort tid efter hun har sovet. Kan ligge selv kortere tid af ...

Annonce

... gangen, men oftes er vi sammen med hende hele tiden for at undgå brok. Når hun engang imellem tager en længere lur vågner hun op med godt humør og overskud. Vi kan ikke finde ud af om vi skal vende os til at sådan er hun bare eller om vi kan kæmpe for en rytme hun (måske) kunne trives bedre med?

Hun får nu et par tsk. Grød til middag og vand af en lille kop. meget ryger ud, men hun er nysgerrig omkring det og åbner munden når skeen kommer. Vi håber det på længere sigt kan hjælpe på rytmen.

Jeg er stadig glad for at amme, men er også ved at være lidt træt af aldrig kan være adskilt fra hende mere end få timer af gangen. Vi har forsøgt flere gange at tilbyde hende en sutteflaske (3 forskellige) Både med MME og MM. Hun vil gerne have sutteflasken i munden, men mangler den sutteteknik det kræver. Jeg kan være i tvivl om det nogensinde vil lykkes. Er din erfaring at det bliver nemmere/svære med aldren? Hun bliver 5 mdr. Her i starten af Januar. Er der nogle sutteflasker der er bedre end andre til lige netop fra "bryst til flaske"?

Mange hilsner
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige